Det digitale salg af dagligvarer er i konstant vækst. 

Med dr.dk som kilde fortælles om ny konkurrence på online-dagligvarermarkedet 

- Borgere bosiddende i landets yderområder og rundt om i det danske øhav har behov for at få hylderne fyldt op med basisvarer. Alle løber tør for toiletpapir og havregryn. Så uanset hvor i kongeriget man har adresse, skal man ikke snydes for muligheden for at få leveret sine basisvarer lige til døren, lyder det fra Jacob Krogsgaard Nielsen, kommunikationskonsulent i Salling Group, der står bag det nyeste tiltag, hvor Netto netop har startet en onlinesupermarked under navnet Fillop.
Det er dog i første omgang kun såkaldte basisvarer, Netto leverer til hoveddøren. 

FILLOP.DK skal konkurrere med især Coop.dk og Nemlig.com, som gennem de seneste år har satset hårdt på at opbygge online forretninger for dagligvarer.

Endnu er det dog kun 2 procent af den samlede dagligvareomsætning, der sker via computeren, så der er store markedsområder, men interessen er stigende - også på Læsø.